Wady i zalety zarządzania jakie będzie się opierać na najnowszych trendach i modzie.

Jednym z większych błędów, przytrafiających się niektórym managerom wyższego szczebla jest uleganie modzie przy podejmowaniu decyzji zarządzających. Nie wybierają oni sprawdzonych, a co najważniejsze dostosowanych do oczekiwań swojego przedsiębiorstwa strategii, jakie zagwarantowałyby stabilny rozwój. Za to skupiają swoją energię na forsowanie nowinek, jakie niekoniecznie są potrzebne w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Najczęściej taki sposób zarządzania na pierwszy rzut oka może sprawiać wrażenie nowoczesnego i skutecznego. Ale z reguły wiązało się będzie to z tym, że pewne metody funkcjonują w danej firmie przez określony czas, a następnie są w całości zastępowane nowymi. Może na to iść dużo czasu i środków finansowych, a efektem takich działań będzie zwiększająca się dezorganizacja w działaniach firmy.

Będzie się tak działo dlatego, że wszystkie te pomysły i nowinki wprowadzane są w przypadkowy sposób, bez połączenia w jedną spójną wizję tego, jak firma ma się rozwijać. I jeśli wszystko na papierze wygląda idealnie, a wyniki powinny przyprawiać o zawroty głowy, to w praktyce przeważnie w taki sposób prowadzona polityka w niedużym stopniu przyczyniać się będzie do tego, że firma faktycznie będzie się rozwijać.

Wielu managerów wyższego stopnia ma z tym kłopoty dlatego, że postępują oni przede wszystkim w oparciu o emocje, bez chłodnej kalkulacji i oceny danych rozwiązań. Czasami jest to również bezwolne podążanie za tym, co działa u konkurencji, chociaż nie za każdym razem pomysły które się sprawdziły w jakiejś konkurencyjnej firmie będą zdawać egzamin gdzie indziej.

Konsekwencje takich decyzji często nie będą dostrzegane od razu, a objawiają się dopiero po dłuższym okresie czasu. Jednak dość łatwe do policzenia są wydatki, które będą do poniesienia w związku z nowymi rozwiązaniami i pomysłami, oraz czas, który trzeba na to wszystko przeznaczyć.

Bardzo często te niezwykle efektowne nowości mogą zupełnie przesłonić rzeczy, które firma potrzebuje i mogą uniemożliwić próby ich wdrożenia. Oprócz tego za częste rzucanie nowych pomysłów i rozwiązań sprawić może, że najważniejszym celem przedsiębiorstwa nie będzie sprzedaż i produkcja, a większość energii będzie szło właśnie na to, aby po raz kolejny reorganizować pracę w każdym z działów.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s