Które warsztaty wyjazdowe mają sens?


Ze szkoleń korzysta ostatnimi czasy coraz więcej dużych i małych firm, bardzo one cenią one możliwości, jakie mogą dać lepiej wykształceni, doświadczeni ludzie w załodze. Także dla zatrudnionych wysłanie na szkolenie to nie tylko możliwość podniesienia swoich kompetencji, ale także pewna nobilitacja i wyróżnienie ze strony samej firmy.

Najbardziej popularnym rodzajem szkoleń pracowniczych są obecnie i chyba nadal będą kursy i szkolenia realizowane w firmowej siedzibie albo w salach firm zajmujących się szkoleniem – np. Kursy Trenerskie. Takie rozwiązanie ma pewne zalety, w pierwszej kolejności jest najtańsze z możliwych, bowiem trzeba opłacić jedynie koszt samego szkolenia, ale także dla wielu znacznie praktyczniejsze, bo nie trzeba nigdzie dalej wyjeżdżać lub tracić czas w czasie wolnego.

Bardzo dużą rolę mają jednak wyjazdowe szkolenia, które się niekiedy odbywają w dość odległych od firmowej siedziby lokalizacjach. Szkolenia tego typu najczęściej łączą ze sobą dwa cele, to znaczy z jednej strony umożliwiają zdobycie niezwykle przydatnych umiejętności przez pracowników, i rzeczywiście po to się odbywają. Jednak ze względu na swój charakter stanowią doskonałą okazję do odpoczynku i integracji z resztą kolegów z pracy.

Sporo ludzi uznaje wyjazdy na szkolenia jak przyjemny dodatek czy też formę nagrody, z tego też powodu ogromne znaczenie ma, aby oprócz funkcji dydaktycznej dostarczyć tym co wyjeżdżają sporo rozrywek. Z takich też powodów coraz częściej miejscem wyjazdów szkoleniowych są atrakcyjne miejsca nad morzem, w górach czy też w pobliżu jakiś ciekawych miejsc.

Sprawy integracyjne mają także duże znaczenie dla relacji w firmach, a właśnie szkolenia połączone z wyjazdami doskonale się sprawdzają. Z jednej strony pozwalają na to, żeby pracownicy dużo się nauczyli i poznali nowe rzeczy, a po drugie przy odpowiedniej organizacji mogą zapewnić niemało okazji na poprawę relacji w grupie.

W praktyce dość istotne będzie podczas planowania, żeby w umiejętny sposób pogodzić obie te rzeczy, i przede wszystkim uświadomić pracownikom, jak wszystko ma wyglądać. Można będzie dzięki temu uniknąć niejednego rozczarowania spowodowanego tym, że któryś z pracowników sobie zupełnie inaczej wyobrażał wyjazd, na który właśnie wyjechał.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s