Ważność badania oczekiwań edukacyjnych

Organizowałem cykl szkoleń, w którym osoby szkolone nie znali własnych potrzeb szkoleniowych. Wydało im się, że wybierają się na szkolenie outdoorowe. Okazało się, że byli przygotowani na wycieczki outdoor i maksimum przyjemności. Gdy przyjechali do sali szkoleniowej, zrozumieli, iż zadania szkoleniowe będą teoretyczne. Inspirację do sporządzenia tego case study skopiowałem z tego portalu:
Strategie Biznesowe
W tym szkoleniu wzięli udział następujący pracownicy firmy z branży meblowej:
Adam – zdobywał doświadczenie w projektach doradczych i szkoleniowych, ma kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, tata 2 dzieci. Zamierza pogłębiać dotychczasowe doświadczenie w tematach nowoczesnej informatyki, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier i zabaw.
Elżbieta – jest studentką 3 semestrze ekonomii, uwielbia podróże i rockową i popową muzykę, pragnie uczyć się wszystkiego z zakresu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej zainteresowania to sprzątanie. Kocha zadania outdorowe w trakcie projektu szkoleniowego.
Adrian – kierownik dużego działu w firmie, mieszka w Piasecznie, podjął studia w Katowicach, ma 30 lat. Pasjonują go wyścigi samochodowe oraz gry komputerowe. Pragnie dowiedzieć się zasad i reguł z tematu psychologii rozwojowej i kognitywnej i jasnego komunikowania się.
Krzysztof – ma 63 lata, po rozwodzie, lubi dobre filmy, zwierzęta domowe oraz Tatry. Za rok wybiera się na kilkutygodniową wyprawę w góry. Zamierza znaleźć w życiu swoje miejsce. gry menedżerskie to dla niego nuda.
Uczestnicy szkolenia byli dość od siebie różni – a ja nie uwzględniłem ich różnorodności i niejednorodnych stylów uczenia. Dodatkowo nie przeprowadziłem badania oczekiwań rozwojowych. W końcu ludzie na szkoleniu byli niezbyt zadowoleni. W innym wpisie na blogu opiszę efektywne sposoby diagnozy oczekiwań rozwojowych.
Tyle przywódczych myśli.
Opracowanie:Wojciech Gołąb
Redaktor tej notatki  jest absolwentem kierunku iberystyki Uniwersytetu Rzeszowskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  . Posiada licencję Mistrza Rozwoju Osobistego PIR. Mieszka w Sopocie.  Od szesnastu lat uczy i projektuje badania dotykające tematyki ekonomii i ekonometrii w branży „wydawnictw”.

TEMATY BOGA:
Audyty płac i benefitów
Ocena okresowa w przedsiębiorstwach
Polityka HR w usługowej organizacji
Innowacyjne zarządzanie ludźmi
Nowoczesne modele kompetencyjne
Badania osobowości
Selekcja kandydatów do pracy

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s